Algemene voorwaarden
Door deze website te gebruiken om diensten te boeken, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan deze algemene voorwaarden. Als u niet akkoord gaat met deze algemene voorwaarden, boek dan geen diensten bij ons.
Boekingsbevestiging
De online boekingsservice garandeert u geen plek voor die datum/tijd. Er wordt per e-mail of telefoon contact met u opgenomen met een bevestiging.
WIJ HEBBEN EEN (AF)MELDING TEN MINSTE 24 UUR VOOR DE SCHOONMAAK AFSPRAAK NODIG (dit is om werkzaamheden voor onze schoonmakers voor de volgende dag veilig te stellen en dit geeft ons de tijd om een vervangende opdracht te vinden voor het geval u annuleert of een nieuwe afspraak maakt)
De online boekingsbevestiging kosten van € 70 wordt automatisch omgezet in annuleringskosten als u ons 24 uur vóór uw geplande afspraak niet op de hoogte stelt. De € 70 is niet-restitueerbaar, wat betekent dat u bij een nieuwe boeking nog een aanbetaling moet doen.
De klant kan de schoonmaak uitsluitend 24 uur vóór de geplande afspraak verzetten met een maximum van 5 keren. Meer dan 5 afmeldingen zullen daarna elke keer € 70 kosten en wij zullen deze elke keer automatisch omzetten in annuleringskosten.
Schoonmaakploeg
We werken normaliter bij woningen met een woon oppervlakte van >150m2 altijd met teams van twee personen, soms zijn er meer schoonmakers nodig vanwege de complexiteit van het werk of de drukke agenda. We doen ons best om de rotatie van schoonmakers bij u thuis te beperken en toch voldoende cross-training te bieden aan onze schoonmakers
Onze medewerkers zijn zeer grondig gescreend op hun achtergrond (VOG, wetende een Verklaring omtrent Gedrag) en op drugs getest voordat ze met ons kunnen gaan samenwerken. U kunt er zeker van zijn dat al onze medewerkers integer zijn en verantwoordelijk worden gehouden.
Recht om dienstverlening te weigeren
We behouden ons het recht voor om de service te weigeren en/of te beëindigen vanwege veiligheidsoverwegingen, ongepaste of ongemakkelijke situaties, wapens op locatie, ernstige rommel/ troep en door losgekoppelde nutsvoorzieningen.
Onze medewerkers hebben de keuze om te vertrekken als de woning in zeer onhygiënische staat verkeert of als zij zich onveilig/bedreigd voelen. Als u een onredelijke schoonmaak boekt, kan de schoonmaker ter plaatse de service weigeren en worden de annuleringskosten in rekening gebracht.
Voorbereiding van de schoonmaakdag
Uw schoonmaak prijs is gebaseerd op het feit dat de schoonmakers al hun tijd besteden aan het schoonmaken van uw woning. Wij vragen u een paar minuten de tijd te nemen om op te ruimen, zodat de schoonmakers gemakkelijk toegang hebben tot de te schoon te maken ruimtes/oppervlakken: vloeren, werkbladen, tafelbladen, enz. Als u wilt dat onze schoonmakers de ‘opruim’ taken ook voor u gaan uitvoeren, bel dan vooraf het kantoor zodat uw schoonmaakkosten kunnen worden aangepast voor de extra tijd die dit in beslag gaat nemen.
Parkeren
Zorg voor parkeergemak voor onze dienstverleners. Als er geen gratis parkeergelegenheid beschikbaar is, zullen wij het parkeertarief bij u in rekening gaan brengen. Als er geen parkeergelegenheid beschikbaar is, wordt de afspraak als “geannuleerd” beschouwd en worden de annuleringskosten van € 70 in rekening gebracht als dienstverleners moeten vertrekken vanwege parkeeroverlast.
Add-On Services (deze services zijn beschikbaar tegen extra kosten)
- Gebruik van milieuvriendelijke producten
- Zemen de binnenramen
- Gordijnen/ jaloezieën reinigen
- Plinten reinigen
- Handwas 1 gootsteen vol vaat
- Keukenkasten van binnen schoonmaken
- Binnenkant van de oven reinigen
- Maak de binnenkant van de koelkast schoon
- Huisdieren (per)
- Verwijder schimmel/meeldauw in douche en bad
- Schoonmaken matras
- Binnenkant garage vegen
- Terrasmeubilair reinigen stof/vegen
- Tapijt wassen
- Overige, zie hiervoor onze schoonmaak checklists
Huisdieren
Wij werken graag met huisdieren. Maar we vragen u wel om de activiteiten binnenhuis te beperken om redenen van efficiëntie en veiligheid. Als uw huisdier angstig wordt of een veiligheidsrisico vertoont, behoudt Scenora zich het recht voor om zijn medewerkers uit uw huis te verwijderen.
Onze medewerkers krijgen de opdracht een woning niet te betreden als zij denken dat een huisdier een bedreiging vormt. Huisdieren kunnen zich anders gedragen als er geen familielid aanwezig is. Indien het vertrek van onze schoonmaakmedewerkers te wijten is aan agressieve huisdieren, zijn onze annuleringsvoorwaarden van toepassing.
Servicekosten
Houd er rekening mee dat wij onze flat rate (project)prijzen geven op basis van jarenlange ervaring, maar dat we de prijs kunnen aanpassen op basis van de werkelijke staat van het huis. Om ervoor te zorgen dat er geen verrassingen zijn wanneer we aankomen en constateren dat de klus extra tijd zal vergen, geven wij dit persoonlijk aan of bellen we u om u hiervan op de hoogte te brengen. Bent u niet bereikbaar, dan zal ons team moeten vertrekken en worden er annuleringskosten bij u in rekening gebracht.
We behouden ons het recht voor om de tarieven op elk moment opnieuw te evalueren op basis van de tijd die nodig is om onze service uit te voeren en om aan de normen van de klant te voldoen. Scenora zal contact opnemen met de klant om eventuele prijs- of serviceherzieningen te bespreken als de schoonmaak tijd drastisch afwijkt van het oorspronkelijke bod.
Betalingen
Betalingen dienen minimaal op de dag van de schoonmaak te worden gedaan per bankafschrijving (betaallink), automatische incasso (SEPA)of per creditcard. Bij een eerste schoonmaak vragen wij u het bedrag van de schoonmaakservice van tevoren aan ons te voldoen of wanneer u ervoor kiest om achteraf te betalen, middels Klarna, dan zal het bedrag in termijnen bij u worden afgeschreven.
SEPA-incasso en iDEAL zijn beide betaalmethoden die veel gebruikt worden in Nederland, maar ze werken op een verschillende manier.
SEPA-incasso is een betaalmethode waarbij de betaling wordt geïnitieerd door de partij die geld ontvangt en waarbij de betaler toestemming geeft voor het incasseren van het bedrag. Dit kan bijvoorbeeld een abonnement zijn waarbij het bedrag maandelijks wordt afgeschreven van de bankrekening van de klant. De betaler geeft hiervoor een doorlopende machtiging af aan de begunstigde om het bedrag te incasseren. Het SEPA-incasso systeem wordt gebruikt voor betalingen binnen de Europese Unie.
iDEAL is een betaalmethode waarbij de betaling wordt geïnitieerd door de betaler. De betaler selecteert bij het afrekenen de optie iDEAL en kiest vervolgens zijn bank. De betaling wordt dan direct via de beveiligde omgeving van de bank afgehandeld. iDEAL is alleen beschikbaar voor betalingen in Nederland en wordt veel gebruikt bij online aankopen.
In het kort komt het verschil dus neer op wie de betaling initieert en wie toestemming geeft voor de betaling. Bij SEPA-incasso is dit de begunstigde en bij iDEAL is dit de betaler.
SEPA-incasso en iDEAL zijn beide betaalmethoden die veel gebruikt worden in Nederland, maar ze werken op een verschillende manier.
Voorwaarden SEPA-incasso inclusief annuleringsbeleid voor terugkerende betalingen:
- Door gebruik te maken van de betaalmethode SEPA incasso gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden en het annuleringsbeleid van de terugkerende betalingen.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat er voldoende saldo op de rekening staat op de incassodatum.
- De klant heeft het recht om een terugkerende betaling via SEPA incasso binnen 8 weken na de incassodatum te storneren. Dit kan via de bank of via de website van de bank.
- Indien de klant een terugkerende betaling annuleert, is het de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat er op een andere manier wordt betaald.
- Indien de klant een terugkerende betaling annuleert, blijft het verschuldigde bedrag wel openstaan bij Scenora BV.
- Scenora behoudt zich het recht voor om bij een mislukte incasso extra kosten in rekening te brengen bij de klant.
- Bij een niet tijdige betaling is de klant in verzuim en is Scenora gerechtigd om incassokosten in rekening te brengen.
- Scenora behoudt zich het recht voor om de SEPA incasso-betalingsoptie te weigeren of te beperken voor klanten die niet voldoen aan de voorwaarden.
Terugbetalingsbeleid
We bieden geen restituties aan, alle aangekochte diensten zijn definitief. Wij hebben ons bedrijf opgebouwd door onze klanten de best mogelijke service te bieden die beschikbaar is. Toch realiseren we ons dat we mensen zijn en dat dingen van tijd tot tijd zullen gebeuren. Mocht dit gebeuren, stuur ons dan een e-mail of bel ons binnen 24 uur en wij zullen de mogelijke fout(en) kosteloos herstellen.
Terugkerende service korting
Terugkerende kortingen gaan in na de eerste schoonmaakbeurt. Als u schoonmaakbeurten overslaat, wat betekent dat de schoonmaak frequentie lager is dan waarvoor u staat opgeslagen in ons systeem, dan zal uw prijs mogelijk worden verhoogd naar het prijsniveau voor de lagere frequentie, maar dit zal pas i werking gaan nadat dit minimaal 1 keer per maand voorkomt en dit continueert de opvolgende 3 maanden waar u de periodieke schoonmaak bij Scenora afneemt.
Tariefverhogingen
Aanpassingen van onze schoonmaak tarieven kunnen op elk moment gedurende het jaar plaatsvinden, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van wijzigingen in de frequentie van het vastgestelde onderhoudsschema of de woning- of woonsituatie van de klant is veranderd: bv door verbouwing (toevoeging extra m2, extra kamers, adreswijziging, aantal inwonende personen, een aanzienlijke toevoeging van meubilair etc.
Het klant tarief wordt daarnaast jaarlijks verhoogd met een bedrag van maximaal 8% van het geldende klant tarief.
Uitsluitingen
De opdrachtgever zal de servicelocatie op de geplande servicedag toegankelijk maken voor het personeel van Scenora. Als het team buitengesloten is van de woning van de Klant, zal alles in het werk worden gesteld om zo spoedig mogelijk, via alle mogelijke kanalen waarop wij contact op kunnen nemen met de Klant, contact gezocht, om ervoor te zorgen dat ons team toegang krijgt tot de woning en/ of de servicelocatie. Als er niet binnen 20 minuten na aankomst van het schoonmaak team contact is geweest tussen Scenora en de Klant, zal de geplande schoonmaak worden overgeslagen en zal er vervolgens € 70 voor de late annulering in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn nodig om de werknemers te compenseren voor onverwachte inkomstenderving en tijdreizen. Om deze kosten te vermijden, kunt u ons een reservesleutel overhandigen of de code om toegang te krijgen tot uw huis doorgeven aan ons hoofdkantoor.
Herschikking en annuleringen
Service Betrouwbaarheid is voor ons van groot belang, omdat wij speciaal voor u een tijdstip reserveren. Wij verzoeken u daarom ook om ons minimaal 24 uur van tevoren op de hoogte te brengen van een annulering, of wanneer u een nieuwe afspraak wilt inplannen. Dit om te voorkomen dat er annuleringskosten van € 70 in rekening worden gebracht.
Alarm
Als uw huis is uitgerust met een beveiligingssysteem, zorg er dan voor dat dit in de uit-stand staat of bel ons kantoor met de code en de juiste gebruiksaanwijzing. Als de code verandert, laat het ons dan weten, zodat er geen annuleringskosten in rekening worden gebracht.
Gebruik van de stofzuiger van de huiseigenaar
Als u ons uitdrukkelijk vraagt om uw eigen stofzuiger te gebruiken, aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan het apparaat. Omdat wij ook niet verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de stofzuiger, zijn wij ook niet verantwoordelijk voor eventuele reparaties eraan. Dit is belangrijk omdat als de stofzuiger niet in goede staat is wanneer we aankomen om uw huis schoon te maken, we geen tapijt en harde vloeroppervlakken kunnen stofzuigen.
Schoonmaakproducten
Wij leveren de middelen en producten die nodig zijn om uw huis grondig schoon te maken. Als u wilt dat we alleen groene (eco) schoonmaakproducten gebruiken, laat het ons dan weten voordat we met de service beginnen.
Als u wilt dat wij uw schoonmaakmiddelen dienen te gebruiken, houd er dan rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele schade die verband houdt met deze producten. Wanneer dit verzoek wordt gedaan, vragen wij u de schoonmaak chemicaliën en -benodigdheden gereed te hebben, zodat we onze schoonmaakservice zo efficiënt mogelijk kunnen uitvoeren.
Items die we niet kunnen reinigen
Schimmelverwijdering is een specialisme, voor eventuele schimmel risico’s bij cliënten thuis kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.
We kunnen geen huizen of ruimtes schoonmaken die lichaamsvloeistoffen van dieren en mensen, bloed, uitwerpselen, braaksel, kattenbakken, vogelkooien en urine of uitwerpselen bevatten.
Onbereikbare gebieden en zware voorwerpen
Om veiligheids- en aansprakelijkheid redenen mogen onze medewerkers niet hoger klimmen dan een opstapje of buiten uw huis werken. Schoonmakers mogen geen voorwerpen van meer dan 24 kilo verplaatsen. Als u wilt dat onze schoonmakers achter zware voorwerpen dienen schoon te maken, verplaats deze dan zelf voordat ons team er is.
Breuk-/schade- en diefstal beleid
Hoewel dit zelden voorkomt, bestaat de mogelijkheid van breuk of schade tijdens het schoonmaken. Onze schoonmakers betrachten redelijke zorg te leveren bij het schoonmaken van uw huis en wij zijn verzekerd voor schade of breuk veroorzaakt door onze schoonmakers, waarbij de eerste 250 euro voor rekening zal komen bij de Klant.
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die wordt veroorzaakt door normale slijtage, onjuiste installatie van een item in uw huis, kunstwerken, verzamelobjecten of familiestukken die niet zijn bekendgemaakt tijdens het boekingsproces. Deze items omvatten maar zijn niet beperkt tot het volgende
- Kunstwerken, verzamelobjecten en familiestukken: deze items zijn duur en onmogelijk te vervangen. De klant moet ons op dergelijke items wijzen voordat hij met de service begint. Laat ons weten hoe u wilt dat uw breekbare items worden behandeld en hoe u ze verzorgt.
Na breuk/verlies van persoonlijke spullen moet dit binnen 24 uur worden gemeld. Er wordt altijd geprobeerd een identieke vervanging te vinden, maar dit kan niet worden gegarandeerd.
Aankomst Venster voor schoonmakers
We plannen onze schoonmaakbeurten in, in een volgorde die de minste rijstijd vereist, in een poging om u van betere prijzen te voorzien en reiskosten te vermijden. Als u een specifieke tijd nodig heeft, zullen we er alles aan doen om aan uw verzoek te voldoen, maar er zijn geen tijden gegarandeerd.
Vanwege de onvoorspelbare aard van ons bedrijf en onvoorziene omstandigheden, zoals files, weersomstandigheden en mechanische problemen, hebben we de flexibiliteit om onze schoonmaak te plannen tussen de ramen van 8.00 uur tot 11.00 uur en van 11.00 uur tot 15 uur.
Als we te laat zijn, zullen we u bellen en/of sms’en.
Vakantie
Scenora plant geen diensten in vakantieperiodes.
Indien uw geplande dag op een feestdag valt, nemen wij contact met u op om een nieuwe afspraak te maken, hierbij worden de volgende feestdagen in acht genomen:
- Koningsdag
- 5 Mei
- Pasen
- Pinksteren
- kerstavond
- kerstdag
- Oudejaarsavond
- Nieuwjaar
Slecht weer
We zijn gesloten als extreme weersomstandigheden ervoor zorgen dat het in Roosendaal en omstreken onmogelijk is voor onze teams om op tijd te komen bij onze afspraken.
Sleutels
Bij Scenora geven we prioriteit aan de veiligheid van de huizen van onze klanten. In plaats van dat wij de sleutels vasthouden, verzoeken wij onze klanten vriendelijk om een sleutelkastje ter beschikking te stellen waarin u uw huissleutel veilig kunt opbergen (bijvoorbeeld in een sleutelkastje buiten uw woning).
Zodra we klaar zijn met de schoonmaak, plaatsen we de sleutel terug in het sleutelkastje en sluiten deze veilig af. Door deze procedure te volgen, streven we ernaar de veiligheid van de huizen van onze klanten te garanderen en tegelijkertijd gemakkelijke toegang te verkrijgen aan ons schoonmaak team.
Uitzonderlijke gevallen, waarbij Scenora wel wordt gevraagd de sleutel veilig te bewaren zal deze worden opgeslagen in onze goed beveiligde opslagruimte en zal de toegang tot de sleutelkluis alleen bereikbaar worden gemaakt voor managers van Scenora BV.
In het ongelukkige geval dat een klant ervoor kiest om een deur niet op slot te laten of de sleutel op een onbeveiligde locatie te plaatsen, kan Scenora niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade of diefstal.
Niet-werving van medewerkers van Scenora
Als onze klant vragen wij u ermee in te stemmen geen van onze schoonmaakmedewerkers te werven of in te huren om rechtstreeks voor u te werken. Onze professionele schoonmakers zijn gecheckt op hun achtergrond, hun referenties geverifieerd en hebben een uitgebreide schoonmaak training gevolgd. Er wordt veel tijd en middelen en geld geïnvesteerd in elke nieuwe medewerker voordat we hem/haar de woning van onze klant laten betreden.
Toepasselijk recht
- Alle geschillen omtrent interpretatie, uitvoering en beëindiging van de overeenkomst zullen worden onderworpen aan het oordeel van de Nederlandse bevoegde rechter, tenzij in overeenstemming gekozen wordt voor een alternatieve geschilprocedure. Een geschil is aanwezig, wanneer één van partijen verklaart dat zulks het geval is. De betreffende verklaring dient per aangetekend schrijven aan de wederpartij te worden medegedeeld.
- Als primaire rechter wordt de rechtbank Breda, sector kanton rechter aangewezen.
- Behandeling van een geschil schorst de mogelijkheid de overeenkomst als ontbonden te beschouwen op grond van feiten die aanleiding waren tot het gerezen geschil.
Scenora behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving aan u